Skiazos

Lalaria. Skiazos. Grecia. Foto: gloriacondal

Forma part de les Espórades petites i és la més turística. La capital es troba en una ampla badia protegida per uns quants illots, amb una illeta al centre unida a terra, amb un petit centre cultural i un cafè sota els pins. Un avió està arribant i vola tan baix que sembla que hagi d’aterrar a l’aigua però no, la pista es troba a cinc metres del mar, al final de la badia, una il·lusió òptica.

Ens allotgem a la Pensió Laïs, recomanable. El monestir d’Evangelistria jugà un paper fonamental en la guerra de la independència. El 1807 hi van hissar la bandera grega per primer cop. S’hi ha d’anar. La platja més famosa és la de Kukunariés de sorra fina, amb una llacuna, un riuet i parc natural. A prop, la platja de Banana (al davant, la península del Pilion). A l’altra banda de l’illa caminem mitja hora per dins d’un bosc des de la parada del bus fins a 3 platges: Agistri, Elias i Mandrakis, amb grans dunes, un lloc ideal per surf.

Koukounaries. Skiazos. Grecia. FOTO: gloriacondal

Val la pena agafar una barca que voreja la costa; passem per l’illot d’Aspronissos, la platja de Xanemos, la de Galázia Spiliá i arribem a Lalária, on només es pot arribar per mar, de pedretes, aigües turqueses, genial. Després arribem a la platja de Kastro; a dalt del turó hi ha les ruïnes de l’antiga capital de l’illa; la vistaa 2 bandes, divina. Com a totes les Esporades, hi plou! (són les úniques illes on ens hem trobat pluja abundant el mes de setembre).

Skiathos greece

Illor de Bourtsi. Skiazos. Grecia. Foto: gloriacondal

No és imprescindible llogar cotxe, perquè hi ha força busos.

Quant a Gloria Condal

Som dues dones d'un petit país, Catalunya. Ens agrada caminar, viatjar i la cultura. Two women from an small country, Catalonia. We like travelling and culture
Aquesta entrada s'ha publicat en Viatges, Viatges per Grècia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s