La Foradada. Montsià

GR 92 a la Foradada

GR 92 a la Foradada. Montsià. Foto: gloriacondal

La roca Foradada (698 m) és un cim emblemàtic a la serra del Montsià, un massís calcari cobert de matollar des del qual es domina el Delta de l’Ebre, tot i que el punt més alt de la serra és la Torreta, de 764 m. A la N 340, al terme de S. Carles de la Ràpita, trenquem per una carretera local asfaltada i estreta, que indica La Foradada i circulem uns 3 km fins al pàrquing de Cocó de Jordi, on deixem el cotxe.

Mas redo, cami de la Foradada, Montsia

Mas redo, cami de la Foradada, Montsia. Foto: gloriacondal

Comencem a pujar un sender marcat de blanc i groc. Una mica abans d’arribar a la font de Burgar, a 1,35 km, veiem restes d’un forn de calç, habituals en aquesta zona. El bosc de Burgar, on ens trobem, és un alzinar (o carrasca, com diuen aquí), amb marfull, arboços, llentiscles, galzerans, esparragueres i plantes enfiladisses. A l’esplanada, un regueró d’aigua, granotes i gripaus. Aquí trobem les marques roges i blanques del GR 92, que a partir d’ara conviu amb les grogues. Pugem per un sender que voreja el torrent. Cel tapat i cada vegada més boira. Arribem a les ruïnes del mas Redó (a 2,15 km), imponent, tot pedra, i seguim el sender fins al punt on per la dreta el GR continua cap a Ulldecona (9,9 km). Tornem a seguir les marques grogues, uns 250 m, fins arribar a dalt, a la Foradada. Tres grans rocs ocupen el centre del «forat».

Badia Alfacs des de Foradada

Vistes des de la Foradada. S. Carles Ràpita, punta Banya. Foto: gloriacondal

Ens imaginàvem que no veuríem res però veiem la badia dels Alfacs, la Ràpita… en blanc i negre, amb uns nuvolots grisos que sembla que estigui plovent damunt de la Banya. Olor de romaní i cants d’ocells. Seiem, mengem el picnic i contemplem. El cel va aclarint fins que no queda ni un núvol i surt el sol, potent. Ara ho veiem més clar. Ens ha agradat pujar-hi després de fer-ho fa molts anys, amb el Club Muntanyenc Mollet.

Punta Banya des de Foradada

Punta Banya des de Foradada. Montsià. FOto: gloriacondal

Fem la baixada pel mateix camí, sense pressa, fins a l’aparcament.

Hem trigat unes 2 hores per pujar i 1:30 h per baixar. Total: 7,2 km

Hi ha l’opció de pujar-hi des d’Ulldecona, però és més llarga (uns 10 km) i amb més desnivell

La Foradada

La Foradada. MOntsià. Foto: gloriacondal

Anuncis

Quant a Gloria Condal

Som dues dones d'un petit país, Catalunya. Ens agrada caminar, viatjar i la cultura. Two women from an small country, Catalonia. We like travelling and culture
Aquesta entrada s'ha publicat en Excursions i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a La Foradada. Montsià

1. Lourdes ha dit:

Cert Glòria. Aquell dia si que ens vam quedar sense “vista” x culpa de la boira